Spring til indhold

Future Marketing

Valgfag

Faget introducerer dig for nye tendenser inden for marketing og forbrugeradfærd. Her berøres bl.a. emner som big data, neuromarketing og platform disruption.

Fagets formål og indhold

I dette kursus udforsker vi nye metoder og tendenser indenfor Marketing, både i praksis og forskning, og deres evne til at skabe innovative og/eller disruptive strategiske tilgange til et givet marked. Vi vil også teste deltagernes managerial mindsets, og viser hvordan disse begrænser lederne i deres interaktion med kunder, herunder benyttelsen af nye teknologier (e.g., Big Data, sociale medier). Disse indsigter vil hjælpe dig med at vurdere brugbarheden af nye tendenser indenfor markedsføring, og forhåbentligvis hjælpe dig med at optimere din virksomheds strategiske orientering, og dets forståelse og engagement med slutbrugerne, samt forbedre dine taktiske tiltalg. I dag -til- dag oversigten er der ni sektioner. Det er muligt, at nogle sektioner bliver lidt længere, og andre lidt kortere alt efter deltagernes involvering og interesse.

Fagets centrale temaer

Nye tendenser inden for marketing og digital markedsføring som fx neuromarketing, eksperimenter med cognition, big data, small data, social media, mindsets, platform disruption, etiske og juridiske forhold omkring anvendelse af forbrugerdata m.m.
Relevansen af de enkelte metoder i forhold til taktiske og strategiske indsatser i den enkelte virksomhed
Styrker og svagheder ved disse nye metoder set i forhold til de givne markedsvilkår.

Dit udbytte

På dette fag vil du lære at:

Benytte nye og banebrydende metoder og teknikker til at forstå forbrugere
Vurdere hvordan din tankegang (mindset) begrænser din evne til at se nye muligheder
Identificere de metoder, der giver den bedste og mest relevante forståelse af virksomhedens kunder
Udvikle din virksomheds nuværende go-to-market-strategi
Identificere de mest relevante nye data-teknologier samt anvende data – både struktureret og ustruktureret og i samspil med almindelige som fx. CRM m.m

Deltagerprofil

Dette fag henvender sig til alle, der har behov for at forstå marketing i en strategisk og ledelsesmæssig sammenhæng, og som er interesserede i at kunne gøre brug af innovative og relevante metoder og markedsmekanismer inden for marketing.

Faget kan tages som enkeltfag eller som en del af din samlede Master of Business Development.

Undervisere

torsten ringberg

professor, PHD

Torsten Ringberg

Department of Marketing

Hold

Forår 2022

Hold
Datoer

TBA

Alle dage fra kl 9.00 - 17.00
Adresse: CBS, Dalgas have 15, Frederiksberg 2000

Eksamener

TBA
Eksamen er en mundtlig eksamen baseret på et skriftligt produkt. Forår 2022:
Skriftligt produkt:
Mundtlig eksamen: